Despre mine

𝕱𝖎𝖎 𝖚𝖓 𝖉𝖔𝖒𝖓, 𝖘𝖋𝖎𝖓𝖙̦𝖊𝖘̦𝖙𝖊-𝖙𝖊 𝖘̦𝖎 𝖘𝖋𝖎𝖓𝖙̦𝖊𝖘̦𝖙𝖊 𝖑𝖔𝖈𝖚𝖑!

Mă pot scoate pe mine din Moldova, dar nu pot scoate Moldova din mine. 

*Nume: Remus Tanasă ,

-data naşterii: 22.03.1986,

-locul naşterii: Botoşani, România;

*Studii:

-Facultatea de Istorie, Universitatea Al. Ioan Cuza Iaşi, 2013-2016 (doctorat);

-Facultatea de Ştiinţe Politice, Università degli Studi di Perugia, 2011-2013 (masterat);

-Facultatea de Ştiinţe Politice, Università degli Studi di Perugia, 2008-2011 (licență);

-Facultatea de Istorie, Universitatea Al. Ioan Cuza Iaşi, 2005-2008 (licență);

*Varia

Interviu-reportaj publicat de „Elita României”

Invitat la emisiunea „Cultură și credință”. Russell Kirk: imaginația și ordinea morală (Trinitas TV)

Interviu pentru Marginalia

Interviu pentru The Conservative

Blazonul familiei – The Armorial Register – International Register of Arms (nr. 0566, vol. 4, din 26 august 2020).

Socoteala unui îndărătnic…

 

A te declara si mai ales a fi in zilele noastre nationalist este cu adevarat o dovada de tarie de caracter. Astazi cand cosmopolitismul este prezent mai mult ca oricand in societatea moderna, ideea de natiune pare a-si fi pierdut esenta iar orice incercare de revitalizare a acestei idei pare a fi sortita esecului. Astazi cand cetateanul român, francez, german sau ceh lasa locul incet dar sigur cetateanului european sau, ideii utopice de cetatean al lumii (citoyen du monde/ cittadino del mondo), globalizarea pare a fi de neoprit. Desi promotorii uniformizarii planetare au depus si depun un efort considerabil pentru a convinge popoarele lumii ca natiunile sunt in moarte clinica si ca oricare alt proiect in afara de cel cosmopolit\mondialist este sortit esecului, unii nu se lasa ademeniti de promisiunea iluzorie a bunastarii globale propuse de adeptii internationalismului. Exista, mai ales in Europa, miscari culturale si politice, care propun pastrarea, dezvoltarea si afirmarea propriilor particularitati nationale; limba, cultura si traditiile nationale au fost elementele prin care s-au identificat popoarele europene de la inceputul epocii moderne si pana in zilele noastre. Pe scurt, aceste elemente formeaza identitatea unei natiuni. Insa in plina epoca al calcului economic, identitatea nationala a unui popor nu mai este aducatoare de profit; daca in secolul XIX, la inceput de era capitalista, identitatea nationala si logica profitului “au colaborat” in folosul ambelor, in 2010, in epoca suprematiei marii finante internationale asupra statelor nationale, granitele si pietele comerciale locale au devenit impedimente in calea maximizarii profitului. Asadar se doreste eliminarea diferentelor dintre natiuni, omonegizarea in gandire si simtire, in vederea integrarii pietelor nationale in circuitul economic mondial; se doreste crearea unui “om nou” care sa danseaze pe melodia profitului economic. Deci, conform calculelor reci a elitelor economice, specificul national trebuie sacrificat de dragul teoriei profitului. ETIAMSI OMNES, EGO NON!