Articol publicat pe Adevărul (8 noiembrie 2018).
7 noiembrie 2018, o dată ce trebuie reținută de toți concetățenii cu spirit civic și de inițiativă: Camera Deputaților, for decizional, a votat proiectul de lege cu privire la Autostrada Unirii, autostrada A8, Ungheni-Iași-Târgu Mureș.
De ce este o dată ce trebuie ținută minte? Pentru că, în sfârșit, după aproape trei decenii de la cădrea regimului comunist, un for parlamentar, a decis (pe hârtie) un proiect de investiții major și pentru cea de-a doua regiune istorică ce a fondat statul român modern. Ar fi vorba despre cel mai important proiect de investiții pentru a scoate Moldova, regiunea ce a sacrificat cel mai mult atât la 1859, cât și între anii 1916-1918, din întârzierea de dezvoltare economică, cu care s-a ales de voie de nevoie.
Anul Centenarului nu a găsit România unită, cel puțin din punct de vedere infrastructural. Nu credem că este normal, darâmite echitabil, ca Moldova, alături de Oltenia, să fie singurele regiuni fără vreun metru de autostradă, în condițiile în care, împărțirea bugetelor se face discreționar, net în defavoarea Moldovei.
Votul din Camera Deputaților nu înseamnă că autostrada este ca și construită. Nicidecum! Înseamnă că vigilența românilor cu spirit civic trebuie hrănită în continuare pentru monitoriza punerea în practică a legilor adoptate de forurile decizionale ale acestei țări. Precum „Moldova Vrea Autostradă” a mediatizat și a făcut presiuni publice pentru ca Autostrada Unirii (A8) să prindă formă, chiar dacă, momentan, doar legislativă, toată societatea civilă, nu doar cea din zona Moldovei, trebuie să se implice pentru ca factorii de decizie din România să respecte faptic ceea ce au aprobat din stilou.
„Moldova Vrea Autostradă” mulțumește tuturor celor implicați în reușita acestui prim pas înspre realizarea Autostrăzii Unirii, înspre o adevărata unire între regiunile istorice ale României! (Remus Tanasă)